MASIH KENAL DENGAN MAT DAN KAKI JALAN..DI TELAH PELUK SESUATU YANG DI CARI..TAPI DIA DAH BOLEH BAU BELACAN DENGAN PETAI

loading...
Mat Dan Sudah Peluk Islam, Suka Makan Belacan
Anda masih ingat video di atas ini? Dengar mat salleh ini cakap dalam loghat Terengganu memang buat anda tersenyum dan mahu dengar lagi.
Daniel Tyler atau lebih dikenali dengan nama Mat Dan sudah pun 5 tahun tinggal di Terengganu dan memang tidak dinafikan dia menguasai bahasa Terengganu dengan cukup baik.
Okay, kami ringkaskan beberapa informasi mengenai Mat Dan agar mudah anda kongsikan perkara menarik ini bersama orang ramai.
1. Mat Dan berasal dari Bristol, England
Fasih Loghat Ganu, Mat Dan Ambil Masa Belajar Bahasa Inggeris Semula - VITDAILY20150526_4225
2. Mengambil masa 3 hingga 4 tahun untuk betul-betul fasih loghat Terengganu
Fasih Loghat Ganu, Mat Dan Ambil Masa Belajar Bahasa Inggeris Semula - VITDAILY20150526_4222
3. Mat Dan kidal dan kali pertama makan nasi adalah dengan guna tangan kiri. Sekarang sudah guna tangan kanan
Fasih Loghat Ganu, Mat Dan Ambil Masa Belajar Bahasa Inggeris Semula - VITDAILY20150526_4226
4. Layan sangat loghat Terengganu, Mat Dan alami masalah untuk kembali speaking dalam Bahasa Inggeris
Fasih Loghat Ganu, Mat Dan Ambil Masa Belajar Bahasa Inggeris Semula - VITDAILY20150526_4221
5. Dia akui mengambil masa agak lama untuk kembali cakap Bahasa Inggeris semula
6. Pada asalnya dia menggembara ke Thailand dan Laos sebelum seorang rakan mencadangkan untuk bercuti ke Pulau Perhentian.
Dari situ saya ke Pulau Kapas. Dari sehari ke sehari hingga bertukar menjadi minggu, minggu ke bulan dan lima tahun kemudian, saya masih di sini. Saya jatuh cinta dengan tempat ini!
7. Mat Dan peluk Islam dan tukar nama kepada Kareef Daniel Abdullah
Fasih Loghat Ganu, Mat Dan Ambil Masa Belajar Bahasa Inggeris Semula - VITDAILY20150526_4223
8. Dia menjejakkan kaki di Malaysia pada 2009 ketika berusia 19 tahun dan sekarang sedang memikirkan untuk meneruskan pengajian, mungkin dalam kursus biologi marin. Nengok ikang sokmo nanti
9. Bapanya, Kevin (52 tahun) dan ibunya Nicol, juga berusia 52 tahun, telah beberapa kali ke Malaysia bagi melawat anak mereka.
10. Yang ini sedih sikit buat gadis di luar sana. Mat Dan rancang untuk tamatkan zaman bujang di negara ini tahun depan – Insya-Allah katanya. Namun identiti wanita tersebut dirahsiakan.
Sedap sungguh kami tengok Mat Dan makan sambal belacan dalam video pendek di bawah ini. Tapi kata Mat Dan sendiri, dia boleh makan tapi tidak boleh pedas sangat.
Hebat bukan penangan travel sehingga boleh mengubah perjalanan hidup seseorang. Kami yakin di luar sana ramai lagi yang mempunyai cerita begini.
Jika anda sukakan review tempat makan, travel, berita menarik dan juga resepi, jom follow kami di Facebook dan Instagram.
Dan jika anda telah jatuh cinta dengan Mat Dan, ini satu lagi video untuk tatapan anda. Terasa kejujuran bila dia menerangkan kenapa dia mahu tinggal di bumi Terengganu itu sendiri.
Sumber, Gambar & Video IhsanThe Star OnlineMetro TV
loading...

0 Response to "MASIH KENAL DENGAN MAT DAN KAKI JALAN..DI TELAH PELUK SESUATU YANG DI CARI..TAPI DIA DAH BOLEH BAU BELACAN DENGAN PETAI"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close