Sunday, 24 July 2016

Akibat Takut Kantol, Pelajar 14 Tahun Ini Sorok Anak Luar Nikah Dalam Laci

Tags

Bayi
Gambar Hiasan.
MANCHESTER - BRITAIN. Seorang pelajar perempuan berusia 14 tahun dilaporkan menyimpan bayi yang baru dilahirkannya selama dua hari dalam laci katilnya sebelum perkara itu terbongkar, lapor Miror.
Pelajar itu membalut mayat bayi tersebut dengan selimut sebelum menyembunyikannya.
Malah, dia pergi ke sekolah seperti biasa pada keesokan harinya.
Perkara itu terbongkar apabila pelajar itu meminta rakan baiknya membantunya menanam bayi tersebut.
Salah seorang rakannya itu memberitahu ibunya sebelum akhirnya keluarga pelajar itu dimaklumkan dan mayat bayi itu ditemui.
Pelajar itu mendakwa tidak tahu sedang hamil dan menganggap dia sakit perut yang teruk ketika hendak melahirkan bayi itu.
Doktor yang memeriksa mayat bayi itu tidak dapat mengesahkan punca kematian bayi malang itu namun pelajar tersebut mendakwa ada mendengar bayi itu menangis sekejap selepas dilahirkan.
Pelajar yang kini berusia 16 tahun ini mengaku bersalah kepada mahkamah di Manchester kerana menyembunyikan kelahiran seorang bayi.
Kejadian itu berlaku pada Februari 2014, tiga hari sebelum dia menyambut hari lahirnya yang ke-14.
Mahkamah di beritahu pelajar itu menjalin hubungan dengan teman lelakinya yang berakhir kurang setahun sebelum dia melahirkan anak.
Difahamkan pelajar itu dijatuhkan hukuman 10 bulan untuk kerja khidmat masyarakat dan diarahkan membayar kos pendakwaan.


EmoticonEmoticon

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close