PERGHH JGN TERKEJUT INILAH CARA PALING LENGTOK UNTUK CAIRKAN PASANGAN SETELAH BERLAKU PERCAKARAN

loading...
Cara Bijak Selesaikan Pertengkaran Suami-Isteri
JIKA anda sudah berkahwin kemudian marah dan mendiamkan pasangan, kemungkinan besar dia akan marah dan melakukan perkara yang sama juga. Situasi seperti ini cenderung untuk membuat pasangan suami-isteri akan saling menyakiti.
Setiap orang boleh marah, tetapi jangan sampai merosakkan hubungan. Ingat, perkahwinan adalah hubungan yang dewasa. Menyiarkan dari Familyshare, di bawah ini perkara yang harus dilakukan ketika marah pada pasangan.
Berkomunikasi secara terbuka dan jujur
Jangan agresif dalam tindak balas kepada perkataan atau menghadapi situasi. Jangan katakan, “Tiada yang salah” apabila ada sesuatu yang jelas salah. Jangan membuat pasangan anda meneka mengapa anda marah. Berbicara tentang itu. Komunikasi adalah langkah pertama menuju hubungan yang baik.
Bertanggungjawab
Mungkin ada peluang yang jarang berlaku ketika masalahnya 100 peratus adalah kesalahan dari pasangan, tetapi dalam masa yang sama, anda mempunyai tanggungjawab juga. Bertanggungjawab juga dalam bahagian peranan anda dan akan lebih mudah bagi pasangan mengendung tanggung jawabnya.
Selesaikan secepat mungkin
Jangan biarkan suasana panas bertapak dalam hubungan berdua. Segera selesaikan masalah dan cari penyelesaian dari perbezaan pendapat yang terjadi. Jangan membuat hubungan kaku mengeras sehingga tak boleh diselesaikan lagi.
(nip)

BACA JUGA  Tak Boleh Move-On Dari Bekas Kekasih? Ini Penyebabnya
loading...

0 Response to "PERGHH JGN TERKEJUT INILAH CARA PALING LENGTOK UNTUK CAIRKAN PASANGAN SETELAH BERLAKU PERCAKARAN"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close