Aku Belajar UPM. Sains Komputer. Apa Yang Makcik Pakcik Komen Time Raya Buat Aku BERAPI !!!

loading...
Aku Belajar UPM. Sains Komputer. Apa Yang Makcik Pakcik Komen Time Raya Buat Aku BERAPI !!! | Memang setiap kali pergi beraya di rumah makcik pakcik yang dah lama tak jumpa, soalan cliche tapi ‘pedas’ yang ditanya oleh makcik, Makcik: “Belajar kat mana? Course apa?”. Aku: “UPM. Sains Komputer”. Makcik: “Oo.. Anak makcik buat Medic, oversea. Sains Komputer kan senang, baiki komputer je. Pastu belajar kat UPM pulak. Bahasa melayu, semua boleh”.
1
Tetttttt….Mentaliti masyarakat kat negara ni. Mostly macam ni lah. Dorang tak tahu yang student IT buat software, database, animasi, website, apps yang kau download kat PlayStore tu, macam macam lagi lah.
Ingat senang ke kalau tak ada minat?? Aku sikit lagi nak habis intern di Cyberjaya dan InsyaAllah akan diserap kat company sama. Company yang agak besar. Aku rasa aku boleh berdiri dan berkerjaya setanding kerjaya profesional lain.
Apa yang aku nak bagitahu, cukup cukup lah pandang rendah kat course – course lain. Buka mata dan minda, pergi Google banyak banyak yang IT bukan setakat baiki komputer atau ‘ berfacebook’ sepanjang masa. Sekian dari bakal Computer Engineer via Putra Confession.
loading...

0 Response to "Aku Belajar UPM. Sains Komputer. Apa Yang Makcik Pakcik Komen Time Raya Buat Aku BERAPI !!!"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close