Saturday, 23 July 2016

Pelik Suami Ke Rumah Mertua Sendirian..Remuk Hati Aku Bila 'Stalk' FB Jumpa Komen Suami Sudah..

Tags

Pelik Suami Ke Rumah Mertua Sendirian..Remuk Hati Aku Bila 'Stalk' FB Jumpa Komen Suami Sudah...
"Suamiku bekerja diluar kawasan, baru beberapa bulan dia tinggalkan aku saat kandunganku baru nak masuk 3 bulan,Hati aku mula gelisah bila suami pergi tinggalkan aku.Bimbang dihati ini hanya tuhan yang tahu, tuhan nak tunjuk aku terjumpa fb si..........

Pelik Suami Ke Rumah Mertua Sendirian..Remuk Hati Aku Bila 'Stalk' FB Jumpa Komen Suami Sudah.. 
Pelik Suami Ke Rumah Mertua Sendirian..Remuk Hati Aku Bila ‘Stalk’ FB Jumpa Komen Suami Sudah.. |Aku seorang isteri ada seorang anak dan tengah sarat mengandungkan anak kedua.. kisah aku sangat menyayat hati..tak tahu mcm mana kalau isteri lain ditempat aku..suamiku kantoi nikah lagi..
Capture
Bagaimana hendak aku memulakan cerita ini..aku tiada tempat nak mengadu hanya disini saja tempat aku nak luahkan segalanya..
Suamiku bekerja diluar kawasan..baru beberapa bulan..dia tinggalkan aku saat kandunganku baru nak masuk 3bulan..dipendekkan cerita kalau aku cerita dari mula mahu jadi novel..
Pada mulanya kantoi firstime dia balik jumpa aku dan anak. Kerani kat tempat dia kerja..aku ingat hanya teman biasa..start daripada itu rumahtangga kami mula dilanda ribut..tapi aku sabar aku ingin cari bukti dan aku ingin tahu siapa perempuan itu,apa hubungan dia dengan suami aku.
Hati aku mula gelisah bila suami pergi tinggalkan aku..bimbang dihati ini hanya tuhan yang tahu..tuhan nak tunjuk aku terjumpa fb perempuan itu..tentera ada gambar suami aku..bermesra kalah suami isteri..aku screenshot aku tunjuk pada suami..suami menafikan katanya hanya kawan.
Aku diberi kekuatan untuk terus bersabar walaupon hanya airmata menjadi teman..selepas kantoi gambar tu..dia pulang untuk menjelaskan..dia ckp hnya kwan..kerana anak dan masih sayang aku memaafkan..lepas tu dia pulang ke tempat kerja dalam setengah jam dia tinggalkan rumah hati aku tergerak untuk call.
Aku call suami betapa hancurnya hati aku terdengar suara pmpuan..suami aku x thu pmpuan tu yg angkat call aku..aku dgr segala perbualan mereka..aku xtahan..aku call sekali lagi suami aku pula yg angkat..suami aku bersumpah tiada pmpuan..dia ckap ada area bndr lagi xjauh lagi dr rumah kami..aku suruh dia pulang dan dia pulang menjelaskan tiada pmpuan dia siap tuduh aku yg mereka2 cerita..dan dia bersumpah dihadapan surah yaasin..aku bodoh..mmg aku bodoh aku percayakan dia..
Dia pergi untuk pulang ke tmpt kerja..xlama kemudian pmpuan tu whatsapp aku dia ckap mmg dia ada ngn suami aku siap dia hntr gmbr yaallah hncurnya hati aku dia bwk pmpuan tu dr tmpt dia bekerja jauh dr negeri aku check in di hotel sekitar bndr area rumah aku..sekali lagi aku maafkan dia aku suruh dia pulang bertaubat dam bekerja disini dia dah jauh terlanjur..dia bg harapan palsu dia ckap ya tggu di berhenti..
Hati aku mmg x tenang gelisah memikirkan suami..aku stalk fb prempuan tu hari berganti hari gmbar bertukar gmbr..setiap kali ada gmbr baru mmg aku screenshot tnya suami tp asyik2 aku yang kena..suami aku siap tenking aku marah ak stalk fb pmpuan tu..airmta menjadi saksi..tiba syawal,,seminggu je suami aku dpt beraya bersama aku dan anak..persiapan raya dibuat 2hari sblm raya..aku tahu sblm pulang rumah aku dia teman pmpuan tu dan anak dia shopping raya aku stalk fb pmpuan tu..pmpuan tu bersttus janda..hati aku remuk sdgkan baju aku dan ank seurat benang pon xda..seminggu suamiku bersamaku..kemudian dia pulang ke tmpt kerja..kantoi lagi gmbr aku tnya mcm biasa dia asyik menafikan dan kami pun gaduh gaduh dan gaduh dia siap bgthu nk balik nk hncurkan hanfone aku..
2 minggu selepas raya..ni pengakhiran semua dah terjawab teka teki aku selama ini..part ni paling sedih.. kantoi suamiku pulang ke rumah mentuaku.. mcm mana bleh kantoi tuhan nak tunjuk aku ternampak komen pmpuan tu bgtahu ada di negeri aku bersama suamiku..aku whatsapp suami sruh bg location..dia xlayan whatsapp aku dan hatiku tergerak untuk kerumah mentuaku..aku dan mentua satu negeri berlainan daerah..aku terus pergi kesana..sblm aku smpai aku ada whatsapp suami bhgia lah atas lingangan airmataku..suami rply ya mmg dia ada drumah mntua dia balik sbb ayh mntua ingin berjumpa..aku abaikan chat dia..
Naluri aku kuat berkata mereka ada disitu..naluri isteri mmg xpnh salah..setibanya aku disana aku turun dr kereta aku mintak org tlg hntrkan aku kesana..aku kuatkan hati..aku tengok ada kasut pmpuan dan selipar bdk(ank dia)..tuhan nak tolong aku,,tingkap ruangtamu depan rmh mntua jlas terbuka..aku pergi kat tingkap jelas suamiku dan pmpuan tu dduk dikerusi..aku perhati jee airmta terus membasahi pipi..aku kuatkan hatiku aku panggil nama suamiku..aku mintak tlg bukakan pntu..mereka dgr suaraku terus dua2 berpaling kearahku..muka suamiku pucat..dia terkejut..lama dia tengok kearahku aku ulang sekali lagi bukakan pintu..suamiku pergi bukakan pintu dan terus menuju kearahku..hanya airmta berbicara mulutku mmg terkunci..tidak mmpu lagi untuk berkata2..aku masuk dan terus salam mentuaku dan aku mintak maaf untuk kali terakhir dgn suamiku aku sujud dikaki aku mitak ampun dan aku ingin pulang..suamiku ajak berbincang..aku ckap tiada apa lagi perlu dibincangkan sudah jelas dah terbukti..tp ayh mntuaku sruh suamiku hntr aku pulang..
Keesokkan harinya suamiku datang bersama pmpuan itu menjelaskan dia sudah pun bernikah..mlutku tidak mmpu lgi untuk berbicara..tergamaknya seorang suami ni dia blas atas pngorbanan ku slma ni..yg paling aku sedih..selama ni mentuaku sgt baik terhdpku..aku terkilan pmpuan tu bagithu pdku mntuaku bgthu pdnya semua keburukkan aku..semuanya siap mntuaku ckp aku bukan menantu tapi hantu..ya allah apa salahku..mntuaku bgthu pd pmpuan tu aku dtg dlm hidup suamiku hnya skadar isteri tp tidak mnjalankan tugas sbg isteri..mcm2 lagi mentuaku burukkan aku pd isteri baru suami..yaallah apa lah salahku selama ini melayani aku dgn baik..bila ada yang baru semua keburukkan aku kesilapan aku jadi isu..sejahat mana pun aku seburuk mana pun aku kenapalah sgup burukkan aku pd org lain..isteri baru suamiku pula..sedihnya hnya tuhan yang tahu..yang paling aku terkilan mentuaku marah suami berjumpa aku dan suamiku buat keputusan sruh aku berbaik dgn maduku..aku sanggup kalau suamiku bawa aku ke tmpt negeri dia keja..aku hnya ingin dekat dgn suamiku..aku rela korbankan perasaan ku kerana ankku sgt rapat aku x sgup pisahkan mereka..dan ank dlm kandunganku yg bakal lahir..
Tapi aku dpt tahu suamiku x boleh bwk aku sekali kalu suamiku bawak aku dan ank tggal bersamanya ayh mentuaku akan sumpah suamiku bukan anak nya lagi..yaa allah apa salahku apa dosaku kenapa begitu berat dugaan aku tengah sarat mengandungkan anak kedua yg bakal lahir xlama lagi..sia2 aku korbankan segalanya..suamiku tipu dia ckp dh nk balik ke tmpt kerja..rupanya dia ada dirmh mntua bersama isteri baru..sampai begitu semua aku kena tanggung..kenapa begitu benci mentua padaku smpai larang jumpa aku dan anak..yaa allah berilah aku kekuatan..
Selang dua hari..suamiku pulang kerumahku..aku ada terbaca chat mentuaku hntr suruh suamiku balik cepat kerumahnya nanti banyak masalah..dan paling aku terkilan mak mentua selama ini sgt baik pdku dia chat suami suruh pulang dan bgthu aku nak perhatian..ya allah aku nie sapa smpai begini aku kena tgung..
Sampaikan maduku bgtahu ayh mntuaku bgtahu suruh dia yg jaga suamiku elok2 mcm aku dah x ada dlm hidup suamiku..bila aku fikirkan aku ingat aku yg dipertahankan bila terjadi begini..tapi aku pulak yg diburukkan..semua kesalahan aku keburukkan aku selama hidup berumahtangga dgn suamiku semua nampak buruk semua..semua x kena..mcm aku pulak nombor dua mcm dia yang nom satu..semua tmptku dia dah ambil alih..aku xtahu kenapa begitu benci mentuaku pada aku setelah tahu suamiku menikah lagi satu..aku x tahu kenapa aku sanggup terima pmpuan itu padahal hatiku sgt sakit..sakit sgt tiada yg fham apa yg aku rasakan saat ini..
Aku bgtahu suami aku terkilan terasa hati kenapa semua ni aku kena tp suamiku masih pertahan aku dia cakap jgn fikir mengarut dia nak aku dia syg aku..aku isteri dia dunia akhirat..aku xtahu apa mentuaku mahu apa dr aku dan suami..aku tnya suami mereka mahu kami berpisah ke aku sanggup dr suamiku yang kena sumpah bukan anak lagi kalau bawak aku tggal bersama..apa pengakhiran rumahtanggaku ini..tegarnya mereka xbagi aku tggal bersama suami sedangkan aku tgh sarat mengandung..adakah mereka ingin lihat aku melahirkan seorang diri dan adakah mereka tergamak pisahkan suami aku dan anak2ku.. adakah mereka ingin melihat anak keduaku ini x kenal ayahnya?? aku buntu persiapan bersalin satu benda pun tak ada mereka kejam.. aku xtahu apa kesudahan hidup ini..warga krt doakan aku diberi kekuatan sehingga aku melahirkan..kalau hati ini sudah x tertahan biarlah aku yg mengalah biarlah aku yg pergi bersama anak2..apa yg aku inginkan kekuatan..insyallah jika ada kekuatan aku akan mengalah dan aku akan pergi tak ku hiraukan lagi.. sengguh hebat dugaan yang aku terima..sesungguh aku lemah..aku isteri terainaya..tiada yg peduli..doakan aku kuat.-KRT

1 comments so far


EmoticonEmoticon