BAPA BUTA, ANAK 5 TAHUN JADI PENUNJUK ARAH UNTUK BAPA CARI WANG

loading...
HATI TERUS HIBA BILA MELIHAT BUDAK 5 TAHUN MEMBERI PENUNJUK ARAH PADA BAPAKNYA  YG BUTA DEMI SESUAP NASI..!!! JIKA ANDA MELIAHAT VIDEO INI SANGAT SEDIH SAAT BAGAI ANAK KECIL INI TERUS BERHARI MEMBUAT DEMIKIAN.JOM KITA TENGOK APA YG MERIKA KAIS SETIAP HARI DEMI MENCARI WANG



Video yang mendapat jumlah tontonan sebanyak 2 juta memaparkan seorang anak kecil berusia 5 tahun menjadi petunjuk arah buat bapanya yang buta demi mencari wang untuk menyara kehidupan mereka.
Kanak-kanak yang dikenali sebagai Jenny dikatakan menjadi “mata” kepada bapanya untuk berjalan di kebun kelapa dan memanjat pokok kelapa tersebut. Walaupun buta,  Nelson Pepe mampu memanjat 60 batang pokok kelapa dan pendapatan yang diperoleh sebanyak $9 setiap hari. Video yang dimuat naik oleh seorang pengguna facebook, Rhuby Capunes jadi viral pada 10 Jun lepas menangkap perhatian orang ramai dengan pengorbanan anak kecil ini terhadap bapanya.
Dua beranak yang berasal dari Filipina ini mendapat perhatian antarabangsa dan orang ramai cukup bersimpati dengan nasib keluarga ini. Menurut yayasan ABS-CBN, keluarga ini akan ditempatkan di persekitaran yang lebih baik suatu hari nanti.

loading...

0 Response to "BAPA BUTA, ANAK 5 TAHUN JADI PENUNJUK ARAH UNTUK BAPA CARI WANG"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close