Lampu Minyak Menyala. Berapa Jauh Boleh Pandu Lagi? Ramai Terkejut Bila Baca Ini, Bagi Yang Ada Kereta Wajib Tahu Ini

loading...
Lampu Minyak Menyala. Berapa Jauh Boleh Pandu Lagi? Ramai Terkejut Bila Baca Ini, Bagi Yang Ada Kereta Wajib Tahu Ini


Lampu Minyak Menyala. Berapa Jauh Boleh Pandu Lagi ? Ramai Terkejut Bila Baca Ini, Bagi Yang Ada Kereta Wajib Tahu Ini | Apabila lampu amaran tangki bahanapi yang telah hampir kosong telah menyala di kelompok instrument (instrument cluster), sudah pasti pemandu-pemandu yang berhemah akan ke stesen minyak berdekatan untuk mengisi bahanapi. Kebiasaannya apabila lampu amaran bahanapi yang hampir kosong menyala, sudah tentu pemandu akan memandu dengan mengawal kelajuan supaya penjimatan bahanapi yang maksimum boleh dicapai untuk mendapatkan jarak perjalanan yang paling jauh.

Tetapi mungkin tidak ramai yang tahu berapa jauh lagikah jarak yang mampu dilalui oleh sesebuah kenderaan setelah lampu amaran bahanapi telah menyala. Di sini kami senaraikan anggaran jarak yang boleh dilalui oleh sebahagian dari jenama kereta terkenal di Malaysia.

Jarak yang diberikan pula hanyalah anggaran dan bergantung kepada faktor pemanduan seperti  pecutan dan kelajuan, juga dengan kondisi kereta dan modifikasi yang telah dilakukan oleh pemilik kepada kereta mereka. Careta.my tidak bertanggungjawab jika terjadi sebarang kejadian yang tidak diingini seperti kenderaan tersadai di tepi jalan disebabkan oleh tangki bahanapi yang kekeringan.

Untuk yang ditulis “tidak pasti”, lampu amaran menyala bergantung kepada jarak sehingga tangki bahan api kering.



loading...

0 Response to "Lampu Minyak Menyala. Berapa Jauh Boleh Pandu Lagi? Ramai Terkejut Bila Baca Ini, Bagi Yang Ada Kereta Wajib Tahu Ini"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close