Siapa Mahu Kahwini Gadis Syria? Berikut Adalah Syarat Yang Patut Anda Ketahui..

loading...
Alahai.. comelnya...Gadis Syria ini ingin mencari suami melayu, tak kisahlah jadi bini ke-2.. janji

korang ikut 3 SYARAT MUDAH yang dia nak ni... ada yg berminat??

Siapa mahu kahwin gadis Syria?

Berkulit putih, bermata hijau itulah rupa paras anak-anak Syria.


Maka tidak hairanlah ramai rakyat Malaysia yang tertarik untuk mengambil anak-anak Syria ini untuk dijadikan sebagai anak angkat.

Selain mempunyai sifat simpati terhadap anak-anak comel yatim piatu ini dek kerana peperangan yang melanda negara mereka, menjadi faktor ‎ramai rakyat Malaysia ingin memiliki anak-anak ini untuk dibawa pulang ke Malaysia untuk dipelihara.

Namun, mungkin hasrat tersebut terpaksa dilupakan.


Gadis Syria - Elak Kahwin Lelaki Mesir

Wanita Syria menunggu visa untuk masuk ke Lubnan.
Kaherah: Majlis Hak Asasi Wanita Mesir (NCWR) baru-baru ini mengecam fenomena lelaki Mesir berkahwin dengan pelarian Syria.

Ramai penduduk Syria menjadi pelarian ke Mesir berikutan konflik di tanah air mereka. Jumlah pelarian Syria berdaftar mencecah 8,858 orang menurut data paling terbaru Suruhanjaya Tinggi Pelarian Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (UNHCR).

Majlis itu dalam satu kenyataan berkata, perkahwinan itu adalah “jenayah dilakukan ke atas wanita atas nama agama, apabila ulama menggalakkan lelaki muda Mesir berkahwin dengan pelarian Syria.”

Sesetengah lelaki mewajarkan perkahwinan itu sebagai langkah pemurah untuk menyelamatkan gadis Syria daripada status pelarian mereka walaupun hakikatnya mereka dipergunakan untuk mendapatkan wang manakala mas kahwin untuk perkahwinan itu biasanya tidak melebihi 500 pound Mesir (RM229.17).

Aktivis berkempen

Sebuah akhbar tempatan menerbitkan kisah dengan tajuk ‘Tragedi tersembunyi perkahwinan Syria di Mesir’ yang melaporkan fenomena itu menghasilkan broker untuk perkahwinan itu.


Menurut status undang-undang Syria, usia minimum untuk berkahwin bagi gadis ialah 16 tahun, manakala undang-undang tidak mengawal perkara itu mengikut perlembagaan baru Mesir.

Kempen dilancarkan dalam laman rangkaian sosial. Aktivis mewujudkan ruangan di Facebook menggunakan nama ‘Pelarian tidak ditawan’ dan satu hashtag di Twitter mengecam isu terbabit.

Majlis mendesak siasatan terhadap angka disebut media dengan pembabitan individu yang menjadi broker perkahwinan supaya tindakan wajar diambil.


loading...

9 Responses to "Siapa Mahu Kahwini Gadis Syria? Berikut Adalah Syarat Yang Patut Anda Ketahui.."

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close