AKHIRNYA ! Ini Komen BERANI MATI TMJ BUat Kerajaan Lepas Rafizi Dipenjara Kerana Bongkar Isu Penipuan 1MDB

loading...
AKHIRNYA ! Ini Komen BERANI MATI TMJ BUat Kerajaan Lepas Rafizi Dipenjara Kerana Bongkar Isu Penipuan 1MDB
KUALA LUMPUR, 14 Nov — Anggota Parlimen Pandan Mohd Rafizi Ramli hari ini dijatuhi hukuman penjara 18 bulan oleh Mahkamah Sesyen di sini selepas didapati bersalah memiliki dan mendedahkan laporan pengauditan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) pada Mac lepas.
Hakim Zulqarnain Hassan menjatuhkan hukuman penjara 18 bulan bagi setiap pertuduhan yang dihadapi Mohd Rafizi, dan memerintahkannya menjalani hukuman tersebut secara serentak.
Naib Presiden PKR itu menghadapi dua pertuduhan iaitu didakwa memiliki tanpa kebenaran satu halaman muka surat 98 mengenai Laporan Pengauditan 1MDB yang merupakan kesalahan di bawah Akta Rahsia Rasmi 1972.
Tertuduh didakwa melakukan kesalahan itu di lobi bangunan Parlimen, Jalan Parlimen, di sini pada 3 petang, 24 Mac lepas, mengikut Seksyen 8(1)(c)(iii) Akta Rahsia Rasmi (OSA) 1972 yang membawa hukuman penjara maksimum tujuh tahun, jika sabit kesalahan.
Mohd Rafizi, 39, yang juga Setiausaha Agung PKR turut menghadapi pertuduhan kedua, iaitu didakwa mendedahkan kandungan laporan tersebut dalam sidang media di tempat dan masa sama pada 28 Mac lepas, mengikut Seksyen 8(1)(c)(iv) akta sama yang membawa hukuman penjara sehingga tujuh tahun, jika sabit kesalahan.
Mahkamah bagaimanapun membenarkan penangguhan pelaksanaan hukuman sementara menunggu rayuan difailkan ke Mahkamah Tinggi, dengan menaikkan jumlah jaminan daripada RM3,000 kepada RM5,000. — Bernama 
Susulan itu kenyataan TMJ melalui twitter beliau mendapat viral laman sosial facebook.
Walaubagaimanapun, pihak admin tidak pasti sama ada ini adalah akaun Twitter rasmi TMJ atau akaun palsu.
loading...

0 Response to "AKHIRNYA ! Ini Komen BERANI MATI TMJ BUat Kerajaan Lepas Rafizi Dipenjara Kerana Bongkar Isu Penipuan 1MDB"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close