Tuesday, 8 November 2016

BERANG Suami Asyik Main Game. Apa Yang Isteri Ini Buat Sampai Suami BERUBAH Memang MEMERANJATKAN !!!

Tags

BERANG Suami Asyik Main Game. Apa Yang Isteri Ini Buat Sampai Suami BERUBAH Memang MEMERANJATKAN !!!| Mesti ramai para isteri yang menghadapi masalah suami yang terlalu obses dengan game sampai tak hirau isteri dan anak-anak. berikut apa yang dikongsi oleh seorang netizen bagaimana dia atasi masalah suaminya yang terlalu obses dengan game.
game
“Assalamualaikum warga krt semua. Ada tak akak-akak abang-abang semua yang ada masalah pasangan suka sangat menghadap handphone sampai tak pedulikan kita dan anak-anak? Suami saya ketagih coc. Kebanyakan masanya dengan hp sahaja. Anak yang ajak dia main pun dia buat taktahu jer.. Sampailah satu hari saya rasa saya betul-betul marah sebab setiap kali leter, dia tak layan apa saya cakap.
Disebabkan dah penat nak marah benda yang sama, saya cakap, ‘Takpe abang, abang cuba hidup dengan hp tu dalam satu hari. Biar saya bawa anak keluar pergi jalan-jalan.’ Dia biarkan saya pergi. Tapi setiap setengah jam dia call dia message tanya dekat mana. Saya balik waktu malam hari. Saya tak kemana-mana, cuma pergi ke rumah kakak. Dari siang sampai ke malam saya duduk dirumah kakak.
Jam 10malam, saya balik rumah dalam keadaan yang sangat kemas bersih. Lantai pun dah siap bersapu dan mop. Kain baju dia dah siap basuh dan sidai. Saya balik dia tengah terduduk hisap rokok, saya tanya kenapa. Dia jawab, dia lapar sangat. Muka nak menangis mintak saya masakkan. ‘Abang dah kemaskan rumah.. Siapkan kain baju. Dah siap tempat tidur, tapi abang lapar sangat. Jangan tinggal abang lagi macamni..’ Mujur saya dah memang siap-siap belikan tapau nasi goreng kampung.2 Saya tahan gelak, tapi dalam masa sama rasa marah saya terus hilang serta merta.
Saya tahu saya sangat berdosa tinggalkan suami dalam keadaan lapar macamtu. Sejak haritu, dia hanya akan main handphone selepas anak tidur. Dah semakin rajin nak uruskan anak. Bila dia nampak saya sibuk, dia sendiri akan bancuh susu, suap anak makan dan sebagainya. Bagi saya, takde guna jika saya menggunakan bahasa kasar atau tinggi untuk marahkan suami saya. Mesti kena pada caranya, kerana setiap pasangan kita punya kelemahan. Cuma perlu rendahkan ego mereka.. Ni pendapat saya. Terima kasih admin sebab siarkan… Maafkan saya jika cara saya ni terlalu kejam untuk seorang insan bernama suami. Saya dah pun minta maaf pada malam harinya. Hehe.. Salam warga krt semua.
Ada tak akak-akak abang-abang semua yang ada masalah pasangan suka sangat menghadap handphone sampai tak pedulikan kita dan anak-anak? Suami saya ketagih coc. Kebanyakan masanya dengan hp sahaja. Anak yang ajak dia main pun dia buat taktahu jer.. Sampailah satu hari saya rasa saya betul-betul marah sebab setiap kali leter, dia tak layan apa saya cakap.
Disebabkan dah penat nak marah benda yang sama, saya cakap, ‘Takpe abang, abang cuba hidup dengan hp tu dalam satu hari. Biar saya bawa anak keluar pergi jalan-jalan.’ Dia biarkan saya pergi. Tapi setiap setengah jam dia call dia message tanya dekat mana. Saya balik waktu malam hari. Saya tak kemana-mana, cuma pergi ke rumah kakak. Dari siang sampai ke malam saya duduk dirumah kakak.
Jam 10 malam,saya balik rumah dalam keadaan yang sangat kemas bersih. Lantai pun dah siap bersapu dan mop. Kain baju dia dah siap basuh dan sidai. Saya balik dia tengah terduduk hisap rokok, saya tanya kenapa. Dia jawab, dia lapar sangat. Muka nak menangis mintak saya masakkan. ‘Abang dah kemaskan rumah.. Siapkan kain baju. Dah siap tempat tidur, tapi abang lapar sangat. Jangan tinggal abang lagi macamni..’ Mujur saya dah memang siap-siap belikan tapau nasi goreng kampung.2
Saya tahan gelak, tapi dalam masa sama rasa marah saya terus hilang serta merta. Saya tahu saya sangat berdosa tinggalkan suami dalam keadaan lapar macamtu. Sejak haritu, dia hanya akan main handphone selepas anak tidur. Dah semakin rajin nak uruskan anak. Bila dia nampak saya sibuk, dia sendiri akan bancuh susu, suap anak makan dan sebagainya.
Bagi saya, takde guna jika saya menggunakan bahasa kasar atau tinggi untuk marahkan suami saya. Mesti kena pada caranya, kerana setiap pasangan kita punya kelemahan. Cuma perlu rendahkan ego mereka.. Ni pendapat saya. Terima kasih admin sebab siarkan…
Maafkan saya jika cara saya ni terlalu kejam untuk seorang insan bernama suami. Saya dah pun minta maaf pada malam harinya. Hehe.


EmoticonEmoticon