Tuesday, 8 November 2016

TERKINI - Wanita Ini Ceritakan Punca Dan Kisah Sebenar Kenapa Ditinggalkan Dan Apa Yang Bekas Suami Telah Lakukan Ketas Beliau Sangat MENGEJUTKAN!!

Tags

TERKINI - Wanita Ini Ceritakan Punca Dan Kisah Sebenar Kenapa Ditinggalkan Dan Apa Yang Bekas Suami Telah Lakukan Ketas Beliau Sangat MENGEJUTKAN!!


#Inilah kisah sebenar wanita bawa motor dari Penang ke Kajang. Sejak semalam menjadi viral satu kisah seorang wanita yang ditinggalkan suami membawa motosikal bersama dua orang anaknya dari Penang ke Kajang. Posting pertama yang menjadi viral sehingga kini adalah dari Zack Rockstar.#

#Menerusi akaun facebook Zack Rockstar, beliau membuat posting bergambar dengan tulisan:
***Kalini gua nak viralkan kisah seorang wanita dikenali sebagai Dina Nasir yang kurang bernasib baik ditinggalkan suami. Wanita ini mempunyai 2 orang anak masih kecil.
***Beliau bawak anak2 dari Penang ke Kajang dengan hanya naik motor. Orang ramai jumpa wanita ini atas high way dan stesen minyak. Mintak tolong pihak yang rasa2 bertanggungjawab tu tolong ambil peduli. Tak kisah la sape pun gua tak mau tiaw. Korang tengok sendiri gambar2 tersebut dan nilaikan.
#Sayu bila tengok gambar anak2 dengan keadaan begini bersusah payah bawa makanan dan beg pakaian. Allahurobbi kau pelihara dan lindungilah mereka. Ameen.
‪#‎malaysianegaramaju‬




#Kisah Sebenar
#Untuk pengetahuan, Dina Nasir adalah kawan sekolah kepada isteri penulis. Semalam isteri penulis ada bertanyakan mengenai status sebenar Dina. Ikuti kisah sebenar di bawah ini.
Kawan:
Salam.dina
Apa khabar?
Kita dah nk bersalin awal mac thun.dpn
Dina Nasir:
W’salam warahmatullah
Alhamdulillah
Dina dgn anak2 di Taiping Alhamdulillah
Kawan:
Alhamdulillah
Jga dri baik2
Dina Nasir:
Alhamdulillah, mudah2an urusan kelahiran zana dipermudahkan Allah s.w.t.
Kawan:
Insyallah
Dina Nasir:
Mommy to be pun jaga diri juga
Kawan:
:-)
Dina pindah ker
Or jln2 kt taiping
Dina Nasir:
Dina tak pindah pun, rumah bekas suami masih di Kg Selayang Baru, dia masih sewa ctu
Kawan:
Abis tuh dina duk.mne skang nih?
Dina Nasir:
Dina dgn anak2 je kat Taipinf
*Taiping
Kawan:
Keje?
Dina Nasir:
Bekas suami masih lat Selayang
Dina tgh cari keje
Kawan:
X cuba rujuk blik ker dina?
Dina Nasir:
Bekas suami dah pukul dina 3 tahun
Jadi kes polis
Sbb dina dah pernah dua kali keguguran kene pukul
Kawan:
Masyallah
Dina Nasir
Ade sekali masuk Hospital Sungai Buloh
Dina mmg nak rujuk
Kawan:
Maaf dina
Dina Nasir:
Tapi bekas suami yg tak mahu
Dia cerai talak dina pun dgn talak satu tu melalui sms aje
Kawan:
Oh
Bykkn doa dina
Dina Nasir:
Dah habis tempoh iddah dah pun, takleh nak rujuk, mahkamah kata kalau nak rujuk kene nikah balik semula
Kawan:
Insyallah ade jln penyelesaian
Dina Nasir:
Dah tak tahu nak doa minta ape.
Kalau suami dah kne sihir dgn mak mertua sendiri, hati dia keras macam batu, tak solat pun rileks aje, Wallahua’lam
Kawan:
Berat tuh dina
Dina Nasir:
Air penawar dlm botol kecik ingatkan air mineral biase, kata aje air yasin, tapi kalau siram pokok, pokok pun mati, air penawar jin bomoh mane lah plk
Kawan:
Takutnyer dina
Dina Nasir:
Takut hanya ke hadrat Allah s.w.t. shja
Dina sendiri takut dgn cerai
Kawan:
Tp family dina knl kn ngan family die
Dina Nasir:
Tp yg itu jgk yg di uji
Mmg lah
Fua
Dua2 family dah tak okay
Kawan:
Sbelum kawen
Dina Nasir:
Mak abah dina pun kne jugak
Smpi nak bawa dina ke tmpt org gila
Dina tak gila
Kawan:
Siannyer dina
Dina Nasir:
Sesungguhnya, Allah Maha Tahu kebenaran
Kawan:
Betul2
Dina Nasir:
Fitnah lah, nnt di akhirat berjawab lah deorang
Org lain cerai boleh blk rumah mak abah
Kawan:
Kuatnya dugaan tuk dina
Dina Nasir:
Cerai je, family peluk pujuk.
Dina siap kne halau, kene herdik jerkah
Kawan:
Hah???
Dina Nasir:
Konon nak bawa balik, tapi nak bawa dina ke tempat org gila
Dina tak gile
Family dina dgn family mertua tuduh dina reka cerita yg razif pukul diba
*dina
Kawan:
Taiping umah sape?
Dina Nasir:
Hakikatnya mmg razif pukul dina
Bilik sewa
Rm100 sebulan
Kawan:
Ya allah
Dina Nasir:
Sewa bilik kat Taiping dgn anak dara bujang
Kawan:
Ank2
Dina Nasir:
Razif pukul dina, ade report polis
Ade laporan perubatan hospital sungai buloh
Anak2 dgn dina
Takde nafkah
Takd eduit
Takde duit
Kawan:
Razif x fikir ank2 ker?
Dina Nasir:
Kalau dah kne sihir, mmg tak ingat ape
Pukul bini smpi keguguran berdarah2 pun takde hal lah
Janin yg mati tu tak bernilai bagi setan yg rasuk dia
Klu insan yg waras takde pukul bini terlentang lentang kat atas lantai tiap kali wife pregnant
Nak fikir ape klu dah kne sihir boleh berfikir scra waras ke
Kawan:
Bertabahlar dina
Dina sara ank2 ngan ape?





#Sungguh sedih membaca kisah yang diceritakan oleh Dina. Nasibnya sungguh malang apabila ditinggalkan oleh suami saat dua orang anaknya yang masih kecil. Ibu muda ini mendapat ujian yang sangat besar dan mungkin tidak dapat ditanggung olehnya seorang diri tanpa bantuan dari insan lain.
#Diharap pihak berwajib dapat membantu meringankan beban yang ditanggung oleh Dina Nasir ini. Sesungguhnya sihir adalah perbuatan yang dikeji dan dilarang oleh Allah. Semoga kita semua dilindungi dari perkara yang tidak baik ini. Sumber- blogammar.com


EmoticonEmoticon