PELIK. Selalu Lambat Datang Kelas. PUNCANYA Buat Ramai TERKEJUT !!!

loading...

PELIK. Selalu Lambat Datang Kelas. PUNCANYA Buat Ramai TERKEJUT !!! - BACA VIRAL
PELIK. Selalu Lambat Datang Kelas. PUNCANYA Buat Ramai TERKEJUT !!! | Aku nak confess ni. Yang ni confession jujur, dan aku tak pernah bagitau sesape, even bila lecturer aku desak bertalu-talu tanya, WHY? WHY? WHY?
1
WHY ARE YOU ALWAYS LATE COMING TO CLASS?!
Alhamdulillah, lecturer ku baik. Tak pernah kena halau datang lambat. Paling teruk pun, beliau kunci pintu tak bagi aku masuk. Eh jap, paling best, dia angkat buku dan terus cancel class haritu. Terus aku kena bash satu kelas.
Teruk benar, takde punctuality and no discipline!
Even OKU pun datang awal ke kelas tau! Tengok brader tu, kaki ada besi tercucuk sana-sini, datang awal jugak kelas, tengok tu, accident bas tergelincir patah-patah, pegi kelas awal jugak, tengok Adam siswa labah-labah tu, dia naik kerusi roda tau, tak pernah lambat, tapi wallahualam la kalau dia pasang gear 4 kat wheelchair letrik tu. Drift sana-sini kan? Wheelie ke, buat up ke.. (aku pernah sekelas ngan dia)
Back to our main topic, aku nak confess, sebab aku lambat.
Aku berkeras tak mahu bagitau lecturer, kenapa aku kerap lambat. Aku takut mereka sangka, ini cumalah satu lagi alasan daripada student. NO, absolutely, definitely, not probably, no. N to the O, N-O, NO
Aku takde sense of direction, BUTA ARAH.
There, I said it.
Ianya sangat memalukan nak mengaku.
Dan bagi diri aku, sangatlah menyusahkan, dan menyedihkan,
minggu lepas, aku amik 30 minit nak balik rumah sendiri yang dah 20 tahun menetap di situ.
Dari kedai runcit yang hanya 10 minit jauh.
Sebab? aku tak ingat jalan balik rumah sendiri. ni bukan first time jadi. banyak kali.
Masa study dulu, juga struggle nak ingat jalan pergi kelas, aku keluar awal dari bilik, aku tulis direction kat notepad, aku lukis map, semua tu supaya tak sesat, ccac, exam hall yang punya lah gah tengah-tengah alam uia tu pun, aku tak jumpa.
Seksa weh, malu. orang suruh pergi sana-sini, tak boleh. jap, buka waze alasan aku acap kali diaju soalan.
bila sembang, aku tak tau entah highway mana, simpang, bangunan ke ape, aku takleh ingat.
2
Ibarat mental illness jugak, macam schizophrenia, macam ocd, macam disorders. Please understand. Ini bukan alasan, yang menidakkan aku tu, aku cuma harap, korang diberi peluang sekali-dua dalam hidup ni, untuk merasa, apa jadi, bila korang tak boleh ingat arah, hatta nak balik rumah pun tak ingat. Panik tak? Sedih tak? Malu tak? KREDIT – Abang Zorro via IIUM.





Bertahun aku rahsiakan mende ni dari lecturer dan kawan2 aku. Org cacat pun boleh sampai awal. Aku pulak asyik2 lewat sampai 20-30minit. Mereka desak. Aku kata No No No sehinggalah ari ni aku bagitau yang aku ada.............. Semua terlopong terkejut o.O
loading...

0 Response to " PELIK. Selalu Lambat Datang Kelas. PUNCANYA Buat Ramai TERKEJUT !!! "

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close