SEKALI LAGI AIR ASIA DI LANDA MUSIBAH..KALI INI LEBIH DASYAT KATA TONY..11 ORANG BEKAS KAKITANGAN AIRASIA DI SIASAT LESAPKAN WANG

loading...
SEKALI LAGI AIR ASIA DI LANDA MUSIBAH..KALI LEBIH DASYAT KATA TONY..11 ORANG  BEKAS KAKITANGAN AIRASIA DI SIASAT LESAPKAN WANG
KUALA LUMPUR: Bekas anggota tertentu AirAsia (India) Ltd, usaha sama antaraAirAsia Bhd dan Tata Sons Ltd, sedang disiasat yang melibatkan tuntutan perbelanjaan peribadi yang tidak teratur dan caj syarikat tertentu, kata AirAsia Bhd.



"Ini telah dilaporkan dan dibincangkan pada mesyuarat lembaga sebelumnya AirAsia (India) Ltd," kata AirAsia (India) Ltd dalam satu kenyataan yang disiarkan oleh AirAsia Bhd di laman web Bursa Malaysia. 

Kenyataan itu adalah sebagai respons kepada perniagaan tempatan laporan akhbar itu yang memetik surat oleh digulingkan pengerusi Tata Sons Cyrus Mistry. Menurut harian serta lain-lain laporan minggu lepas, Mistry didakwa, dalam surat yang dihantar melalui email kepada lembaga Tata Sons, bahawa terdapat transaksi penipuan di AirAsia India. 

"AirAsia (India) Ltd tidak akan membuat apa-apa rujukan khusus kepada perkara-perkara yang disiasat pada peringkat ini kerana ia boleh menjejaskan AirAsia (India) Ltd atau kakitangan disiasat, "kata AirAsia (India).

"AirAsia (India) Ltd, AirAsia Bhd dan Tata Sons Ltd melihat ke dalam semua dakwaan salah laku dan penyelewengan yang sangat serius. Ketiga-tiga entiti tidak bersetuju dengan apa-apa amalan yang tidak beretika dan akan mengambil tindakan yang sangat tegas terhadap pelaku di semua peringkat organisasi. Ketiga-tiga entiti ingin menegaskan sekali lagi bahawa ia mematuhi prosedur dan polisi dalaman. "  

AirAsia Bhd memegang 49% kepentingan dalam AirAsia (India) Ltd, manakala kumpulan Tata memegang 49% dan dua pengarah AirAsia India memiliki baki 2%.
loading...

0 Response to "SEKALI LAGI AIR ASIA DI LANDA MUSIBAH..KALI INI LEBIH DASYAT KATA TONY..11 ORANG BEKAS KAKITANGAN AIRASIA DI SIASAT LESAPKAN WANG "

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close