KUALA KURAU - Hajat dua sahabat menikmati hidangan makanan laut di sebuah restoran cina di Bagan Seberang di sini tidak kesampaian apabila kedua-duanya mati lemas dalam kejadian sebuah kenderaan pelbagai guna(MPV) terbabas ke dalam parit di sini pagi tadi.
Dalam kejadian jam 11.45 pagi itu, mangsa, Mook Beng Hooi,19, dari Kubang Semang, Bukit Mertajam dan rakannya Wong Yat Mun, 19, berasal dari Kulim, Kedah disahkan mati lemas di lokasi kejadian apabila terperangkap di tempat duduk pemandu dan penumpang hadapan sebaik kenderaan dinaiki terbabas ke dalam parit.
Rakan mangsa Tan Ooi Hwa,32, berkata, kedua-dua mangsa difahamkan sedang dalam perjalanan dari pasar pagi di Pekan Kuala Kurau setelah selesai berniaga peralatan upacara sembahyang sempena perayaan Tahun Baharu Cina tidak lama lagi.
Menurutnya, dia dan teman wanita turut menemani kedua-dua mangsa berniaga di sini dan mereka menaiki dua kenderaan berbeza untuk memenuhi hajat menikmati hidangan makanan laut di sebuah restoran cina di Bagan Seberang, di sini.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kerian, Superintendan Omar Bakhtiar Yaacob mengesahkan kejadian dan memaklumkan siasatan berkaitan insiden itu sedang dijalankan.