Lara Alana Di Sahkaan Lambat Bercakap. Sabar Ye Awal n Scha.. Perlahan² NANTI OK LER TUU

loading...
Walaupun mempunyai perkembangan fizikal melebihi kanak-kanak seusianya, bagaimanapun Awal Ashaari masih risau tentang kebolehan Lara Alana bertutur. Memasuki usia dua tahun, Lara mempunyai sedikit masalah pertuturan, beliau seakan keliru dengan penggunaan bahasa Melayu dan Inggeris, selain dialek yang digunakan oleh ibu dan ibu mertuanya.
“Dari segi ketinggian, dia sudah 90 peratus lebih daripada kanak-kanak biasa. Berat badannya pula sudah 60 peratus lebih daripada budak seumurnya. Bila saya hantarnya ke sekolah, kawan-kawannya masih kecil tetapi dia sudah besar. Ada benda yang ke depan dan ada benda yang dia ke belakang. Kami banyak bercakap dengannya cuma terlalu banyak bahasa yang digunakan”
“Saya cakap Melayu dan Inggeris. Pembantu rumah saya memang cakap Inggeris saja tak pandai cakap Melayu. Mak mentua saya cakap Kedah, mak saya guna bahasa biasa. Jadi banyak sangat bahasa yang dia dengar. Mungkin itu menyebabkan dia lambat bercakap,” katanya kepada Projek MMO mengenai masalah pertuturan yang dihidapi oleh anak perempuannya.
Sementara itu, bercakap mengenai program realiti anaknya, Lara Oh Lara yang ditayangkan di Astro Ria, Lara begitu menggemari rancangan tersebut sehinggakan kadang-kadang beliau sendiri mengambil alat kawalan jauh untuk menonton rancangan itu. Bagaimanapun, Awal tidak pasti jika tindakannya menonton televisyen baik untuk masalah perkembangan pertuturan.
Dalam masa yang sama, Awal yang menyedari kritikan orang ramai yang mungkin meluat melihat mereka sekeluarga yang sering muncul di kaca televisyen berkata, dirinya tidak mampu mengawal perkara tersebut kerana komitment kerja yang harus dilakukannya. Namun akuinya lagi, program tersebut mampu menaikkan populariti mereka sekeluarga.
Sumber : kekitamedia
loading...
Terima Kasih Kerana Membaca Dan Mohon Share Jika Bermanfaat
Dikongsikan Semula Oleh : www.jamgetah.com 
Artikel di dalam blog ini hanyalah perkongsian dari pelbagai website dan blog secara tidak bertapis yang hanya bertujuan untuk berkongsi maklumat dengan masyarakat umum. Sekiranya perkongsian artikel yang dipaparkan disalah ertikan, www.jamgetah.com tidak akan bertanggungjawab. Terima Kasih
loading...

0 Response to "Lara Alana Di Sahkaan Lambat Bercakap. Sabar Ye Awal n Scha.. Perlahan² NANTI OK LER TUU"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close