Penjaga Masjid Putus Kepala Dipenggal Ketika Sujud..Polis Terkejut Dimana Kepala Ini Dibawa !!! -

loading...
Penduduk kampung terkejut temui jasad penjaga masjid apabila mereka hadir ke masjid untuk solat Asar, kematian penjaga msjid itu sungguh tragis akibat dipenggal hingga putus kepala. siasatan Polis menemui kepala itu dan suspek itu rupanya....

Penjaga Masjid Putus Kepala Dipenggal Ketika Sujud..Polis Terkejut Dimana Kepala Ini Dibawa !!! |Air susu dibalas dengan air tuba,itulah kata yang sesuai berkait dengan pembunuhan seorang penjaga Masjid dengan kepala di penggal ketika melaksanakan sholat Dzuhur di Masjid Muhajirin sungai Cuka Kintap kalimantan selatan semalam 17/17
Mangsa dikenali sebagai Soetoyo, 40 yang merupakan warga baru di kampung itu,ditemukan oleh warga yang ingin melaksanakan solat asar tanpa kepala dan bersimbah darah di dalam masjid.
Penemuan tersebut di laporkan kepada pihak polis,setelah membuat siasatan dan mengikuti kesan darah,kepala mangsa ditemukan kira kira 150 meter dari lokasi masjid.
Sejurus itu seorang lelaki yang tinggal di sekitar penemuan kepala mangsa di tahan dengan bukti seperti parang berdarah cangkul dan gergaji ditemukan dirumahnya.
Menurut siasatan awal punca pembunuhan berkait dengan etnik perkauman di kampung itu.diketahui mangsa adalah pendatang baru di kampung itu dan suspek adalah penduduk lama.
Kepolisian Banjarbaru yang mengaku menerima laporan kejadian tidak dapat menahan pilu melihat jenazah mangsa yang dibunuh dengan sadis,dari bekas potongan berkemungkinan besar mangsa dipenggal ketika sujud.katanya.
Sementara suib yang merupakan rakan mangsa,berkata bahwa dia dan mangsa kerap datang kerumah suspek untuk menghantar makanan ringan atau buah tanga ketika suspek tengah sakit,meskipun suspek di katakan memiliki sakit mental mangsa dikatakan tidak pernah melayannya dengan buruk,”tak sangka dia sanggup membunuhnya” katanya ketika dihubungi pemberita.
Bagaimanapun pihak polis masih lagi mendalami kes sama ada pembunuhan berkenan bermotifkan dendam,atau memang benar suspek memiliki sakit mental seperti mana yang di tuturkan beberapa warga sekitar.
loading...

0 Response to "Penjaga Masjid Putus Kepala Dipenggal Ketika Sujud..Polis Terkejut Dimana Kepala Ini Dibawa !!! - "

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close