Semoga derita Madihah diringankan, kalau xdpt tlg dari kewangan dapat tlg share sudah memadai..

loading...
Pada usia empat tahun, Nur Madihah sudah derita dengan penyakit ‘Diabetes Milletus Type 1’ memaksa bapanya Muhmmad Mohsin merayu bantuan orang ramai kerana kos rawatan anaknya memerlukan perbelanjaan besar. - Foto AMRAN HAMID
Baca artikel penuh
Alor Setar: Keluarga budak perempuan berusia empat tahun yang menghidap penyakit Diabetes Milletus Type 1 di Taman Nuri, Jalan Datuk Kumbar, dekat sini, merayu sumbangan orang ramai untuk menampung kos perubatan anak perempuan mereka itu.
Bapa kanak-kanak itu, Muhammad Muhsin Mansor, 29, berkata Nur Madihah dikesan menghidap penyakit berkenaan sejak dua tahun lalu dan kini kesihatannya semakin kritikal dan memerlukan penjagaan rapi.
Katanya, dia sudah menghabiskan wang simpanan serta sumbangan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) hampir RM34,000 untuk membeli peralatan rawatan termasuk ‘diabetic infution pump' serta jarum suntikan insulin.
Menurutnya, selain alat berharga RM21,000 itu, setiap bulan dia perlu membelanjakan antara RM1,000 hingga RM1,200 untuk membeli tiub dan jarum suntikan yang perlu diganti untuk mengelak jangkitan kuman.
"Sebelum ini Nur Mahidhah aktif namun doktor mengesahkan dia menghidap diabetis selepas kerap demam dan tidak bermaya selain sering dahaga dan kerap kencing.
“Doktor menasihatkan saya membawa anak menjalani rawatan doktor pakar di Hospital Pulau Pinang (HPP) atau Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) setiap tiga bulan sekali," katanya yang ditemui di rumahnya di sini, hari ini.
Muhammad Muhsin yang bekerja kilang di Butterworth, Pulau Pinang, dan isterinya, Noor Hidayah Mohd Kaharudin, 28, merayu sumbangan orang ramai bagi meringankan beban kos perubatan anaknya.
Orang ramai yang ingin menyalurkan sumbangan boleh menghubungi Muhammad Muhsin di 019-5732415, akaun Maybank 152077339717(Muhammad Muhsin).
Sumber: hmetro
loading...
Terima Kasih Kerana Membaca Dan Mohon Share Jika Bermanfaat
Dikongsikan Semula Oleh : www.jamgetah.com 
Artikel di dalam blog ini hanyalah perkongsian dari pelbagai website dan blog secara tidak bertapis yang hanya bertujuan untuk berkongsi maklumat dengan masyarakat umum. Sekiranya perkongsian artikel yang dipaparkan disalah ertikan, www.jamgetah.com tidak akan bertanggungjawab. Terima Kasih
loading...

0 Response to "Semoga derita Madihah diringankan, kalau xdpt tlg dari kewangan dapat tlg share sudah memadai.. "

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close