4 Makanan Paling Berbahaya di Dunia dan Pasti Pernah Anda Makan. !!!!!!!!!!!

loading...
4 Makanan Paling Berbahaya di Dunia dan Pasti Pernah Anda Makan. !!!!!!!!!!!
"4" Makanan Ini Paling Berbahaya di Dunia .. !!!!!!!!!!! Tolong Bantu Share..Karna 1 SHARE dr anda Bisa Menyelamatkan Jutaan Orang .. !!! Buah-buahan kerap kali dianggap sebagai makanan yang sihat. Faktanya, tidak. Ada beberapa buah yang justru membahayakan kesihatan kamu. Tak hanya buah, kerang dan daging ternyata juga menyimpan kesan bahaya.
Hasil gambar untuk GAMBAR KATAK YANG MAU DI SAYUR

Untuk lebih jelasnya, semaklah berikut ini. Inilah empat makanan yang masuk senarai makanan yang paling berbahaya di dunia, seperti dipetik Liputan6.com, Kamis (23/6/2016):
1.Belimbing
Bagi kamu para pecinta buahan ini mungkin terkejut, tetapi inilah faktanya. Kandungan yang terdapat dalam belimbing ternyata tidak benar-benar selamat untuk orang-orang dengan buah pinggang yang buruk atau lemah. Hal ini disebabkan belimbing mengandungi neurotoksin, yang boleh merosakkan saraf otak dan saraf lain.
2.Eldeberry
Buah dengan cita rasa manis ini memang membuat siapa saja tergiur
akan penampilannya. Tetapi kamu harus waspada, kerana buah ini mengandung jejak glikosida sianida dalam jumlah yang cukup besar. namun kandungan berbahaya ini hanya ada di dalam buah elderberry yang belum matang. Oleh kerana itu, jika kamu ingin mengambilnya pastikan buahan ini sudah matang sempurna.
3.Daging kodok
Selain lembu dan ayam, katak juga menjadi senarai menu daging yang sering digunakan masyarakat. Kerana selain enak, harganya juga lebih murah. Tetapi jika proses pengolahannya tidak matang dengan sempurna, maka daging kodok yang kamu pengambilan akan menyebarkan racun yang boleh menyebabkan kegagalan buah pinggang.
4.Kerang dara
Dari sekian jenis kerang, kerang dari perairan China ini paling berbahaya. sebab, kerang ini tinggal dalam persekitaran oksigen yang rendah serta menelan banyak bakteria dan virus. Jika dimakan secara terus menerus maka tubuh kamu akan diserang hepatitis A, hepatitis E, cirit-birit, dan demam tipus
Sila Berkongsi Dan Semoga Bermanfaat ..
loading...

0 Response to "4 Makanan Paling Berbahaya di Dunia dan Pasti Pernah Anda Makan. !!!!!!!!!!!"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close