LELAKI INI HANYA SEMPAT MERASA MENJADI JUTAWAN HAMPIR 3 JAM,,SELEPAS TIGA JAM KORANG JANGAN TERKEJUT APA YG DI BUAT OLEH BELIAU

loading...

Quote:
HUNAN - CHINA. Lelaki ini tidak pernah bermimpi untuk menjadi jutawan. Tetapi bagaimana kalau wang sebanyak RM780 juta secara tiba-tiba masuk ke dalam akaun simpanan. Apakah dia akan menyerahkan semula kepada bank ataupun terus membelanjakan sehingga habis?
Inilah 'durian runtuh' yang diterima oleh lelaki ini dikenali sebagai Liu sebaik sahaja memohon kad kredit baharu di sebuah bank pertanian di Changsha, Hunan, pada jam 3 petang, Ahad lalu.
Ketika dalam perjalanan pulang dari bank tersebut, Liu menerima sistem pesanan ringkas (SMS) dari pihak bank menyatakan wang sebanyak 1,212,405,360 Yuan (RM780 juta) telah secara tidak sengaja dimasukkan ke dalam akaun simpanannya.
Kira-kira 6 petang, Liu kembali semula ke kaunter bank dan kemunculannya memang melegakan pegawai bank kerana ia berpunca daripada kesilapan kakitangan bank sendiri.
Rupa-rupanya 1212405360 adalah nombor akaun bank Liu tetapi atas kecuaian kakitangan bank, nombor itu telah dikreditkan ke dalam akaun simpanannya sehingga menjadi 1,212,405,360 Yuan.
Liu mengakui walaupun hanya tiga jam, tetapi tempoh tersebut sukar dilupakannya kerana inilah kali pertama dia menjadi 'jutawan' sepanjang hayatnya.
Atas kerjasama yang diberikan, Liu diberikan 'ang pau' sebanyak 200 Yuan (RM130) sebagai sagu hati oleh pihak bank.
Difahamkan, kakitangan bank yang menguruskan transaksi tersebut adalah kakitangan baharu yang masih belum mahir mengendalikan kerja yang diberikan kepadanya.
loading...

0 Response to "LELAKI INI HANYA SEMPAT MERASA MENJADI JUTAWAN HAMPIR 3 JAM,,SELEPAS TIGA JAM KORANG JANGAN TERKEJUT APA YG DI BUAT OLEH BELIAU"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close