“LAKI Aku Ceraikan Kerana Benda Ini Saja, Baru Kahwin Setahun, Dah Tak Tahan, Terus Dia Kahwin Lain” . Sebarkan ,Jangan Sampai Jadi Macam Ni.. Tersentap Hati Bila Tengok. Kasihan Sangat..!!

loading...
“LAKI Aku Ceraikan Kerana Benda Ini Saja, Baru Kahwin Setahun, Dah Tak Tahan, Terus Dia Kahwin Lain” . Sebarkan ,Jangan Sampai Jadi Macam Ni.. Tersentap Hati Bila Tengok. Kasihan Sangat..!!

Assalamualaikum. Aku ina. Aku baru bercerai talak satu seminggu lepas. Aku baru je berumur 22 tahun.
Punca aku cerai sbb bekas suami aku curang. Tapi aku tak salahkan dia. Dia stress tgk aku yg pemalas. Tak jalankan tanggungjawab.






Betul, bila dah cerai ni. Aku muhasabah balik. Siapa boleh tahan dgn bini mcm aku? Bygkan masa anak dara. Bangun tido lambat, masak tak reti, kerja tgk korea, main handphone je. Kemas rumah,jarang2 sekali. Kerja melepak.
Masa bercinta. Mmg seronok lah. Sweet2 je .jumpa . Dating. Msg2 fon. Kita nampak tu adalah lakonan. Bila dah kawin . Episode yg bermula adalah tanggungjawab.
Masa mula2 kawin. Boleh lah aku hipokrit. Rajin masa 2 3 hari. Sbb menjadi pemalas dah jadi satu kebiasaan kan. So lama2 habit lama tu terserlah masa kawin. Mungkin kat situ suami aku stress, baik bela biawak kan. Kat situ bermulalah episod dia cari perempuan lain. Katanya lebih matang. Bertanggungjawab.
Dulu, aku nak sgt kawin. Sbb masa bercinta sweet2. Ingat kawin nak halalkan hubungan. Betul kata tulisan Adnin Rosli dalam tarbiah sentap. Niat kawin kalau setakat nak “halalkan” tak cukup. Perkara pertama mesti kerana Allah dan kene tau kahwin adalah amanah.
Pesan aku, buat wanita2 di luar sana. Yg pemalas mcm aku. Berubahlah. Bnda malas ni bukan boleh berubah sekelip mata. Didiklah diri dari skrg supaya buang sifat malas. Jadilah wanita yg serba boleh. Bukan hidup hanya bermalas2 malasan lps tu bercinta tanpa fikir bnyak tanggungjawab dalam hidup in future.
Plus, bila fikir balik. Laki aku ceraikan aku sbb bnda2 mcm ni padahal usia mahligai kami baru masuk setahun. Dah tak tahan. Kesian mak ayah aku selama ni bela aku yg pemalas. Maaf mak ayah. Lepas ni aku akan cuba jadi anak yg bertanggungjawab.
Doakan aku kuat. Aku syg dia. Tapi dia ada perempuan lain. Doakan aku jumpa org yg baik. Aku nak berubah. Tapi aku nak berubah untuk mak ayah dan Allah dulu. Kawin? Nanti2 nantilah buat masa ni. Aku nak kutip ilmu. Supaya bila dah kawin nanti ada ilmu nak didik anak. Supaya tak jadi mcm aku.
Buat lelaki. Kahwini perempuan bukan sbb kecantikan je. Cantik tak reti buat keje tak ada makna. Mcm aku( eh cantik ke? Hehhe) sbb tu org zaman dulu kalau kawin dari A-Z dia siasat pasangan tu dari jiran2 sebelah, kawan2 saudara mara. Bukan main sapu je nak kawin.
Semoga perkhawinan adalah satu ibadah . Bukan kerana nafsu. Kita nak melahirkan generasi hebat. Kalau takde ilmu .kawin. keluarlah generasi2 baru yg sampah . Mcm aku.
Sumber: ceritapanas090
loading...

0 Response to " “LAKI Aku Ceraikan Kerana Benda Ini Saja, Baru Kahwin Setahun, Dah Tak Tahan, Terus Dia Kahwin Lain” . Sebarkan ,Jangan Sampai Jadi Macam Ni.. Tersentap Hati Bila Tengok. Kasihan Sangat..!!"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close